Saturday, July 17, 2010

Letih

Aku sudah terlalu letih
Letih dengan masalah dunia
Dahulu kuakui
Aku yang mencari masalah

Namun kini
Tatkala aku melangkah pergi
Pergi menjauhi masalah-masalah ini
Mereka bagai tak pernah memahami
Mereka bagai sengaja menjeratku
Tersungkur sama dalam permasalahan cinta
Yang sepatutnya tersimpul rapi antara mereka berdua
Tetapi aku tetap jua tersepit

Mengapa mereka bertindak kejam terhadapku?
Cukuplah segalanya dahulu
Tak ingin aku mengeruhkan suasana
Kerana aku bukan lagi aku yang mereka kenali...

Aku mahu hidup di dalam aku yang baru
Aku mahu berkawan dengan sahabat-sahabatku yang baru
Yang akan sentiasa menegur silapku
Yang akan sentiasa menasihati diriku
Yang mengajakku kepada amar makruf dan nahi munkar
Demi mencari redha Tuhanku...

Tuhanku
Bantulah aku
Menjauhi mereka yang menjauhkan aku dariMu
Aku hanyalah hambaMu yang lemah
Aku tak mampu melangkah tanpa pimpinanMu...

Tuhanku
Ampuni segala dosa dan kekhilafanku
Aku hambaMu yang penuh noda dan dosa
Berikan aku waktu
Untuk bersedia sebelum menemuiMu...

No comments:

Post a Comment