Sunday, August 22, 2010

Saya Mampu!!!

"Dan Kami tidak membebani seseorang melainkan menurut kesanggupannya, dan pada Kami ada suatu catatan yang menuturkan dengan sebenarnya, dan mereka tidak dizalimi (dirugikan)" (Al-Mukminun,23:62)

Apalah sangat ujian ini jika mahu dibandingkan dengan rahmat Allah pada kita kan? Sekali lagi aku mahu berkongsi motivasi dari sahabat yang amat aku kagumi. Ya Allah, berikanlah hidayah taufiqMu kepadanya, sesungguhnya aku ingin benar dia mati di jalanMu, dalam agamaMu ya Tuhanku...

"I felt very sorry for your lost. But then don't lose your hope. God only test people based on their capabilities. So, I think He might have something better for you in future by your lost. Don't take it as something is pulling you down but show it to the rest you can do the best even in your worst condition. Hope you get what I meant. I know how does it feel but life has to go on and take it as everything happens for a reason. Don't ever let this incident drag you down..."

Even a non-muslim friend can soothe me with the above kind of words... Aku sangat berterima kasih pada kawan-kawan yang sentiasa ada dengan aku, bukan hanya pada waktu senangku. 21 Ogos 2010, ujian berat untukku, takkan aku lupakan... Ujian inilah medium yang akan mendekatkan lagi aku dengan Tuhanku, insyaAllah...

No comments:

Post a Comment